Advertentieindex
Image default
Adverteren

Stickers als promotiemateriaal

Stickers als promotiemateriaal! Wat is er mogelijk in 2018?

Stickers worden al sinds de jaren ’80 door kunstenaars, bedrijven en overheidsdiensten ingezet als marketingmiddel. Tegenwoordig zien we, waar we ook kijken, stickers in onze omgeving. Maar wat maakt het gebruik van een sticker nou zo uniek, en wat is haar kracht?

Eenvoudig in elk opzicht

Dat stickers eenvoudig in gebruik zijn kun je wel zien aan de aantallen die je tegenkomt wanneer je een wandeling maakt door de stad. Regenpijpen worden al snel volgeplakt met stickers van evenementen (al dan niet van jaren terug). Oude panden zijn vaak bestickerd met bekritiserende kreten. En al helemaal niet te missen zijn de diverse stickers van lokale winkeliers waarin ze hun scherpe aanbiedingen onder de aandacht willen brengen.

Opvallen met stickers in 2018

De simpele sticker op de voordeur van een winkel kennen we wel. Maar hoe onderscheid je jouw boodschap nou echt van andere ondernemers? Kies allereerst een plek waar je doelgroep niet omheen kan. Mensen in een drukke stad kijken bijvoorbeeld erg vaak naar de grond om hun bewegingen goed te coördineren; met vloerstickers kun je hier direct op inspelen! Trigger jouw doelgroep met een humoristisch, schokkend of creatief bericht, en ze zullen je boodschap zeker onthouden. Kijk maar naar het voorbeeld van McDonalds!

De standaard vierkante stickers met een en dezelfde boodschap doen het vaak goed wanneer ze in grote aantallen verspreid worden. Het is echter de vraag of ze jouw doelgroep, in de huidige wereld van de grootschalige marketingcampagnes, gaan bereiken. Je valt pas echt op als je een sticker gebruikt die er niet eens uitziet als een sticker! Met contour gesneden stickers kun je een echte ervaring creëren bij jouw doelgroep, zie hierboven het voorbeeld van KitKat. Door de sticker gedeeltelijk over het bankje heen te laten lopen lijkt het voor de bezoeker net alsof hij op een echte KitKat zit! Creëer een ervaring, en blijf in de gedachten van jouw doelgroep.

De kracht van autostickers en autobelettering

Een product dat zeker de laatste jaren al flink intrede maakt in de markt zijn de autostickers. Waar het vaak blijft bij een creatieve uitwerking van het logo en de bedrijfsgegevens, is de potentie van autostickers echter vele malen groter. Kijk ons bovenstaande voorbeeld waarin vervoersbedrijf FedEx de directe concurrent DHL aanvalt aan de hand van autobelettering. In één oogopslag is het duidelijk voor een voorbijganger dat FedEx de snellere leverancier is.

Conclusie

Wat je idee naar aanleiding van deze blog nou ook is geworden, alle mogelijkheden zijn er voor jou om creatief aan de slag te gaan. Bekijk onze pagina die gespecificeerd is op stickers om meer te weten te komen over de diverse mogelijkheden. Heb je nou vragen over stickers of ben je opzoek naar een creatieve manier om deze in te zetten? Of heb je dringend met spoed drukwerk nodig? Neem contact op met uwprinter.nl

De bekende FedEx busjes in actie

http://www.youtube.com/watch?v=0D53tcGWS_M

https://www.uwprinter.nl