Dit is een vraag die bij veel MKB ondernemers speelt aangezien ieder bedrijf wil groeien, maar het moet natuurlijk wel opwegen tegen de kosten. Dit is wel een hele lastige vraag aangezien ieder bedrijf anders is. Bijvoorbeeld: – Branche (concurrentie graad) – Wat staat er al? (Wat heb je in het verleden al aan online marketing gedaan) Hoe meer concurrentie hoe moeilijker het is online rendement te behalenAls je in een branche zit met veel concurrentie en als er veel bedrijven actief zijn met hun online marketing, dan hebben ze een flinke voorsprong, helemaal als jouw bedrijf nog moet beginnen. Mocht je een online marketing bureau in willen schakelen kies dan voor een online marketing bureau MKB. De reden hiervan is dat zij vaak ervaring hebben in veel verschillende branchen en kunnen dan kijken of er nog krenten in de pap zitten die zij eruit kunnen vissen. Wat heb je al gedaan aan online marketing?Heb je nou alleen een verouderde website en heb je verder nooit wat aan online marketing gedaan, dan kan je erop rekenen dat het meer geld kost dan dat je hier al eerder mee bezig met geweest. Zo is het handig als je een verouderde website hebt; je website te vernieuwen, heb je nog helemaal geen authoriteit opgebouwd; dan kan het geen kwaad om linkbuilding in te zetten, heb je nog helemaal geen volgers op instagram of facebook; dan kan je een social campagne opzetten. Kortom dan lopen de kosten wel op. Kleine tip: zoek in het geval van het vernieuwen van een webdesign altijd lokaal, dus kom je uit Bergen op Zoom; zoek dan een webdesign bureau in Bergen op Zoom en voor je online marketing ook. Zo kan je veel nauwer samenwerken en zal je merken dat je dat als veel prettiger ervaart. Kom je bijvoorbeeld uit Amsterdam en heb je een online marketing bureau in Breda, dan ben je 2 uur aan het reizen voor je bij elkaar kunt komen om de resultaten te bespreken en zal je merken dan dit dus ook minder gebeurt. Kan ik gelijk verwachten dat ik mijn investering terugverdien?Als je nooit wat aan online marketing hebt gedaan is het handig om zowel te gaan voor een korte en langere termijnstrategie. Neem als voorbeeld zoekmachine positionering doormiddel van SEO of SEA, SEO voor de langere termijn en SEA voor de kortere termijn. Wel kan je er rekening mee houden dat de kosten in eerste instantie hoger zullen zijn en dat het tijd nodig heeft voordat je het terug verdient, maar door Google Ads heb je wel direct resultaat. Maar dan de belangrijkste vraag: wat kost online marketing nou voor een MKB bedrijf?Het ligt er dus aan hoeveel tijd er nodig is om jouw bedrijf online op de kaart te zetten. Een gemiddeld online marketing bureau rekent € 75,- per uur. Je kan dus altijd vragen hoeveel uur een bedrijf bezig is mijn jouw online marketing en terugrekenen naar 1. Ga gewoon is een advies gesprek aan en kijk waar jouw kansen liggen, want marketing is nooit van te voren te berekenen. |
https://allinone-media.nl |