Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten geïnteresseerd raken in jouw merk en datgene wat je verkoopt, is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Maar hoe zorg je daarvoor? In dit artikel delen we daarvoor de beste tips met je. Vertel het verhaal achter je merkIeder merk heeft een eigen verhaal. Door dat verhaal te vertellen kunnen potentiële klanten zich identificeren met je merk en nemen ze sneller je producten of diensten af. Ja, ook diensten. Want wat ons betreft is een merk niet alleen een product maar kan het net zo goed een dienst betreffen waar iemand fan van is. Een goed voorbeeld van een verhaal achter een merk is het verhaal van de chocolade van Tony Chocolonely. Dit merk streeft naar chocolade die gemaakt is zonder dat er gebruik is gemaakt van slavenarbeid. Toen het merk werd opgericht was dat namelijk nog niet de gouden standaard. Dit gegeven spreekt veel mensen aan waardoor het chocolademerk erg populair is geworden. Stel dus vast wat het verhaal achter jouw bedrijf is en communiceren dat naar buiten toe. Bedenk een contentstrategie voor jouw merkWanneer je het verhaal achter je merk hebt uitgewerkt is het belangrijk dat je doelgroep je verhaal hoort. Een contentstrategie speelt daarbij een belangrijke rol. Eenvoudig uitgelegd is een contentstrategie een plan waarin je uitstippelt op welke manieren je gaat communiceren met doelgroep en welke doelen je wil behalen. Een contentstrategie kan zowel op offline (folders, posters, billboards etc.) als online (social media, online advertising etc.) betrekking hebben. Maar tegenwoordig zie je dat steeds meer bedrijven een online only strategie hanteren. Dagelijks gebruiken miljoenen mensen immers het internet, dus online is een perfect middel om je doelgroep te bereiken. Zorg voor consistentie in je reclameOm ervoor te zorgen dat je doelgroep je gaat herkennen en je overal dezelfde boodschap communiceert in dezelfde stijl is het belangrijk om consistent te zijn met je reclame. Het helpt daarbij om het zo simpel mogelijk te houden zodat je boodschap eenvoudig te begrijpen is. Let goed op als je offline reclamemiddelen in gaat zetten. Want offline is het wijzigen van je boodschap vaak een kostbare zaak. Denk bijvoorbeeld aan reclame op voertuigen, reclame op de gevel en bedrijfskleding. Eenmaal gemaakt is aanpassen meestal niet mogelijk en zal je opnieuw moeten investeren. Meten is wetenHoe goed je een merk ook uitdenkt en hoe goed je ook werkt aan het zichtbaar maken van je merk en de bijbehorende producten of diensten, uiteindelijk gaat het om het resultaat. Dus ook als het gaat om het creëren van zichtbaarheid voor je merk is het belangrijk om de resultaten te meten en bij te sturen wanneer dat nodig is. Zogenoemde KPI’s (key performance indicators) waarop je kunt sturen zijn bijvoorbeeld:
Stuur je aanvulling naar ons opTot zover onze tips om de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Heb je nu zelf nog een aanvullende tip die eigenlijk niet in dit artikel mag ontbreken? Mail ons dan even, dan zetten we jouw tip erbij. Bedankt alvast voor de genomen moeite! |