Bachelor’s graden in Sports Management leren studenten alle zakelijke aspecten met betrekking tot de sport-en recreatie-industrie. Toekomstige afgestudeerden leren hoe je een professioneel team te beheren, hoe de financiële stabiliteit en de groei van een sportfaciliteit te waarborgen, en hoe je een recreatieve afdeling of een marketing afdeling voor sport bedrijven te runnen.
Je moet een bachelor’s in Sports Management studeren als je van sport houdt net zo veel als je van het bedrijfsleven. Het is de ideale carrière voor mensen met een groot gevoel voor sportiviteit en competitiviteit, met veel energie, passie, en de wens om samen te werken met mensen en een stempel te drukken in de sport-industrie.
Specialisaties in sportmanagement Terwijl de meeste Sports Management cursussen worden aangeboden als B.Sc. (Bachelor of Science) of B.A. (Bachelor of Arts) graden, zijn er enkele programma’s aangeboden als B.B.A. (Bachelor of Business Administration) graden. Het duurt meestal 3 jaar om af te studeren in de meeste landen en 4 jaar als je in de VS studeert. Je kunt kiezen tussen het bestuderen van een algemene Sport Management graad of een van de verschillende specialisaties. Enkele van de populairste zijn atletische training, sportmarketing, sportbusiness, bewegingswetenschappen, recreatiemanagement, sportcoaching en andere.
Sport Management cursussen en vaardigheden De cursussen die je volgt tijdens een undergraduate degree in Sports Management variëren van universiteit tot universiteit en van programma tot programma. Je kunt echter lessen verwachten in strategisch sportmanagement, sportbestuur en -beleid, hedendaagse kwesties in de sport, psychologie van lichaamsbeweging en gezondheid, business analytics, het beheren van mensen en ideeën, bedrijfsrecht en ethiek, marketingprincipes, enz.
Sport Management klassen helpen studenten ook essentiële industrie-gerelateerde vaardigheden te ontwikkelen. Deze variëren van analytisch denken, communicatie en teamwork tot organisatorische vaardigheden, time management, creativiteit en aandacht voor details. Deze vaardigheden zijn essentieel voor sportmanagers die met verschillende teams, atleten of zelfs universiteiten werken en een evenwicht moeten vinden tussen hun ideeën en de verwachtingen van de klanten.
Carrières in sportmanagement Afgestudeerden in sportmanagement kunnen aan de slag in elke sportomgeving waar zakelijke inzichten nodig zijn. Ze kunnen de marketingafdeling leiden, toezicht houden op de organisatie van evenementen of leiding geven aan professionele teams. Enkele van de meest populaire banen zijn sportdirecteur, manager contractonderhandelingen, evenementencoördinator, faciliteitenmanager, financieel analist, marketingcoördinator, sportagent, enz.
De meest recente en opwindende trends in de sportindustrie zijn de groeiende populariteit van vrouwensporten, e-sporten die naar verwachting meer dan 1 miljard USD zullen genereren in 2020, en de implementatie van 5G-technologie zou fans de verbindingssnelheid kunnen bieden waarop ze hebben gewacht.
Sportmanagement omvat zakelijke activiteiten zoals plannen, organiseren, leiden, controleren, budgetteren en evalueren in contexten die verband houden met verschillende soorten professionele sport en fysieke activiteiten. Sport Management bouwt de nodige vaardigheden voor het beheren van een sportteam, of de zakelijke kant van een sportclub met het oog op het genereren van inkomsten. Onder hun toekomstige verantwoordelijkheden moeten studenten verwachten om professionele expertise te verwerven die nodig is om sportorganisaties te leiden en te promoten, om arena’s en stadions te beheren, en om amusement sportevenementen te organiseren.
Bij sportmanagement komen onderwerpen aan de orde als: beheer van sportfaciliteiten, aanwerving van sporters, sportbestuur, leiderschap en personeelsmanagement, sportmarketing, sponsoring en verkoop.
Sports Management traint vaardigheden over hoe je teams kunt promoten en motiveren om hoge prestaties neer te zetten. Sports Management helpt studenten vaardigheden te ontwikkelen die hen zullen helpen doelstellingen voor sportclubs te definiëren op basis van een grondige analyse van vraag en aanbod, waarbij het volledige scala van vraagstukken met betrekking tot klanten, concurrenten, beloningssysteem, personeelsevaluatie en integratie aan bod komt. Leer hoe u continue training en verbetering van teamleden/werknemers kunt bieden om strategische en operationele doelstellingen te bereiken. Afgestudeerden in sportmanagement vinden gewoonlijk werk in onder meer de volgende sectoren: professionele, collegiale en amateursportorganisaties, maar ook in sportfirma’s en non-profitorganisaties.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |