Een spend analyse is de eerste stap richting goed supplier management. Aan de hand van een grondige bestudering van het inkoopproces van uw onderneming helpt een inkoopadviesbureau als Grippr u om het supplier management te optimaliseren. Door middel van moderne software wordt het verzamelen en analyseren van complexe data over uw leveranciersbestand mogelijk gemaakt. Dat maakt een spend analyse voor iedere onderneming een goede investering. Heeft u interesse in het laten maken van een spend analyse? Lees dan verder voor meer informatie. Een spend analyse is de basis voor beter supplier managementAls onderneming heeft u honderden of misschien wel duizenden leveranciers. De kans op wildgroei is daarbij sterk aanwezig. Een spend analyse geeft u inzicht in de huidige situatie, en wijst ook op punten waar verbetering te behalen is. U moet het dan ook zien als een investering in het verbeteren van het inkoopproces van uw bedrijf – een investering met direct resultaat. Bespaar kosten en verbeter de communicatieAls u geen duidelijk overzicht heeft over uw leveranciersbestand maakt uw onderneming mogelijk onnodige kosten. De motivatie om een spend analyse uit te laten voeren is dan ook vaak kostenbesparing. Maar dit is lang niet het enige voordeel van een goed supplier management. Door meer inzicht te geven, kan zowel de interne als de externe communicatie sterk verbeteren. Er is dus ook een kwalitatieve verbetering te behalen voor uw onderneming. Categoriseer en classificeer uw leveranciersHet analyseren van de data van uw leveranciers maakt het mogelijk om te bekijken hoe uw leveranciers eigenlijk presteren. Heeft u niet te veel leveranciers? Wie zijn uw belangrijkste leveranciers, en hoe verhouden de grote leveranciers zich tot de kleine? Op basis van die informatie, die een analyse inzichtelijk maakt, kunt u de juiste beslissingen maken over de toekomst van uw onderneming. Verbeter uw leveranciersbeheerHeeft u behoefte aan meer inzicht in uw leveranciers? Door een inkoopadviesbureau een analyse uit te laten voeren, kunt u het inkoopproces van begin tot einde optimaliseren. Daar heeft u als bedrijf alleen maar voordeel van. |